Blast 1.0 | Kompilacja |
KLAWIATURA | KEY PAD | |
poruszanie czerwonej ramki w menu (góra/dół) lub żółtej ramki na mapie poziomu (wszystkie kierunki). | ||
zatwierdzanie wybranej pozycji w menu, pobieranie bomby lub wysadzanie klocka na mapie poziomu. | ||
wyjście z gry (Quit) lub powrót do menu z okna kodów (Code) lub mapy poziomu. | ||
naciśnięcie dowolnego klawisza, powoduje powrót do menu z ekranu informacji (About). |
1 | Plik z poziomami jest pusty lub nie istniał i gra go utworzyła (aktualnie ma rozmiar 0 bajtów). Podanie nazwy nie istniejącego pliku, powoduje jego utworzenie. Tak działa funkcja "OPEN src$ FOR BINARY ACCESS READ AS 1", nawet jeśli plik jest otwierany tylko do odczytu. |
2 | Plik z poziomami jest za krótki. Brakuje conajmniej jednego bajtu w opisie danego poziomu, który nie chce się włączyć. |
3 | Pierwszy bajt [BB] w opisie poziomu ma niewłaściwą wartość. Określa on liczbę bomb, która może wynosić od 0 do 99. |
4 | Drugi bajt [XX] w opisie poziomu ma niewłaściwą wartość. Określa on szerokość mapy, która może wynosić od 1 do 37. |
5 | Trzeci bajt [YY] w opisie poziomu ma niewłaściwą wartość. Określa on wysokość mapy, która może wynosić od 1 do 19. |
6 | Czwarty lub kolejny bajt z [bloku XX*YY bajtów] w opisie poziomu ma niewłaściwą wartość. Określa on element do wyświetlenia na mapie i może mieć wartość od 0 do 8. |
7 | Na mapie poprawnie odczytanego poziomu o podanym numerze, nie ma żadnego klocka. Gra na takim poziomie jest pozbawiona sensu, ponieważ nie da się go przejść (nie ma co wysadzać). |
8 | Na mapie poprawnie odczytanego poziomu o podanym numerze, nie ma żadnej bomby, a bajt [BB] ma wartość 0. Gra na takim poziomie jest pozba- wiona sensu, ponieważ nie da się go przejść (nie ma czym wysadzać). |
9 | Błąd Runtime obsługiwany przez język QBasic, o podanym numerze. W najprostszym przypadku występuje, gdy ścieżka dostępu do pliku z poziomami, zawiera niedozwolone znaki (np. "+", "/"). Przyczyn wystąpienia jednego błędu, o danym numerze może być wiele. |